« قصاص براي قضاتي كه با وجود «شبهه» حكم سنگسار ميدهند
صفحه اصلی
يك دهگانه درباره مناظره ميرحسين و كروبي »
مناظره ، دروغپراكني و عقدههاي طبقاتي كه سرباز ميكند
من البته از شيخ مهدي كروبي با آن ميزان صراحت و جسارت انتظار بيشتري داشتم.راستش منتظر مناظره كوبندهتري بودم .ايشان پاسخ بعضي از دروغپردازيهاي آقاي احمدينژاد را به كلي نداد.حالا من دلم ميخواهد اينجا اين جوابها را بگويم.
1- وقتي آقاي احمدينژاد به دروغ - تاكيد ميكنم - به دروغ و با گرفتن چهره مظلوم در برابر دوربين اعلام ميكند كه روزنامه اعتماد ملي در اين چهار سال به او توهين كرده يا تهمت زده و او و دولتش هرگز واكنشي نشان نداده، خب آقاي كروبي بايد اشاره ميكرد به سيل جوابيههايي كه دولت ايشان با هر تيتر روزنامه اعتماد ملي روانه روزنامه كرده است.هيچ دولتي به اندازه دولت آقاي احمدينژاد به مطبوعات جوابيه نداده است.
2- وقتي در برابر انتقادهاي كروبي ، آقاي رئيسجمهور ميگويد ما كاري كرديم كه امريكا امروز رفتارش با ما عوض شده و ما را به رسميت ميشناسد، خب جواب اين وهم ايشان خيلي روشن است و آن اينكه اين رفتار امريكا نيست كه عوض شده ، بلكه اين رويسجمهور امريكاست كه عوض شده و مسلما روش بيان و مشي باراك اوباما با جرج بوش تفاوت اساسي دارد، همان طور كه مشي كروبي با احمدينژاد در سياست خارجي متفاوت خواهد بود و هست.پس اينجا امتياز تازهاي به نام آقاي احمدينژاد ثبت نميشود.
3- در برابر آن همه كارت هاي بازي مسخرهاي كه احمدينژاد اين روزها با خودش اين ور و آن ور ميبرد، خوب بود آقاي كروبي هم آمارهاي واقعي را ارائه ميكرد.مسخره نيست كه آقاي احمدينژاد در برابر همه واقعيات موجود و محسوس و غيرقابل انكار، آمارهايي ارائه ميدهد كه شما با خودتان فكر ميكنيد اينجا مملكت گل و بلبل است ؟ خب اين هم بخشي از همان عوامفريبيهاي آقاي رئيسجمهور است.
******
چند تا نكته هم آقاي كروبي گفت كه به نظرم از همان جسارت و شهامت هميشگي اش ريشه ميگرفت.مثلا تشري كه به صدا و سيما زد كه :« شما چرا ين قدر خائفايد؟ » يا اينكه « در جمهوريت اين همه محدوديت قائل شدهايم و اينكه چرا مجري قانون كه همان رئيسجمهور باشد نسبت به ردصلاحيت شدن 2000 نفر هيچ واكنشي نشان نداد.» خوب هم بود كه به « پول نفت و پول تراكم » اشاره كرد.آنجا هم كه آقاي احمدينژاد داشت بابت انتشار نام همسرش در روزنامه اعتماد ملي سخنفرسايي ميكرد، واكنش آقاي كروبي و استفهام انكارياي كه طرح كرد خيلي خوب بود.كروبي پرسيد : « شما عكس همسر آقاي موسوي را گرفتيد در برابرشان و .....خب يعني فقط شما با يد به همه هر چه دلتان خواست بگوييد؟ »
*******
از همه مهمتر اينكه حالم به هم ميخورد از اين همه نفرتي كه در اين كشور دارند از ثروت و داشتن پول و امكانات و رفاه ، توليد و بازتوليد ميكنند.خوب كروبي يا هر كس ديگري پولدار است، باشد.اينكه اشكال او نيست.چه كسي گفته داشتن پول و ثروت نقص و اشكال است كه حالا اين آقا هر شب به قول خودش يك افشاگري مالي ميكند و مردم هم حالش را ميبرند ؟ آيا داشتن پول الزاما به معناي فساد است؟ حلقههاي اقتصادي و لابيرنتهاي ثروت و قدرت در همه جهان وجود دارند و اصلا گروههاي لابي، از جمله مهمترين ابزارهاي سياسي هستند.مسئله اين نيست ، مسئله فسادي است كه ممكن است اين حلقههاي قدرت به وجود بياورند و پرسش اينجاست كه چطور ميتوان جلو اين فساد را گرفت ؟ روشن است كه با نظارت مستمر و آزادي فعاليت نهادهاي مدني و اطلاعرساني و گزارشخواهي آزاد و شفاف كه خب همه اينها چيزهايي است كه دولت نهم همواره از آن فرار كرده است. پس صرف پول داشتن ، شايد تنها براي گروهي از افراد مثل آقاي احمدينژاد كه به قول آقاي كروبي ، زماني كه او پستهاي جدي سياسي داشت، در خوي و ماكو روزگار ميگذارند، توليد نفرت كند.واگرنه شما اگر عقده طبقاتي نداشته باشيد چرا بايد از ثروت بيزار باشيد و به فقر و لباس پاره افتخاره كنيد؟

Comments
فهیمه جون واژه ی " آخوند دوزاری " تا حالا به گوشِت خورده ؟
بابا به خدا بیشتر از اینا روش حساب می کردم . یادمه وقتی اکبر گنجی رفته بود برلین با وجود شر و ور هایی که بر علیه مملکت گفته بود . یکی از حضار که اتفاقا خانوم هم بود پا شد گفت : این خودش از همه بیشتر مقصره این خودش توی سپاه پاسداران بوده و از این حرفها ...
راست و دروغ ماجرای زندان بنیاد شهید و حمله ی مسلحانه سپاه قدس رو اصلا کاری ندارم ولی سکوت شیخ ساده ی دوست داشتنی ما در مقابل این سوالها ، جای تامل داره. اونم در شرایطی که به سادگی در مقابل مورد شهرام جزایری با وجود توصیه ی کارشناسا لب باز کرد . فهیمه جون دوست دارم احمدی نژاد 700000 میلیارد دلار بده بولیوی یا چه میدونم هر کشور دیگه ای ، ولی تو خوابشم به شکنجه و حمله ی مسلحانه فکرنکنه . دوست دارم شیخ ما به دروغ هزار بار بگه من دور خودم هاله ی نور دیدم ولی 300 میلیون بدون سوال از یه بابایی نمی گرفت . به بچه میخوای 500 تومن بدی خرش کنی بفرستی دنبال نخودسیاه ، والله سوال میکنه این بابت چیه ؟
اون 3 تا سوالت هم جواب ساده ای داره : 1- احمدینژاد اتفاقا چون میدونست کروبی از مسائل روزنامه چیزهای زیادی رو نمیدونه قضیه ی همسرش رو مطرح کرد و قضیه ی جوابیه هم در همین راستا بود ، وقتی اصولا شیخ ما وقت نمیکنه روزنومه ی خودشو بخونه چطور باید انتظار جوابگویی داشته باشیم؟ تازه اگه شیخ جواب میداد اون قضیه ی دلفین ها رو وسط می کشید . .. آخرشم که کارشو کرد و گفت : شما که از زیردست خودت خبر نداری چطور میخوای مملکت رو اداره کنی ؟
2- فهیمه جون از تو بعیده : مگه سیاست های بوش پدر وپسر وکلینتون با همدیگه تفاوت داشت ؟ اینکه رفتار اوبا ما تغییر کرده معلول علتهای دیگه میتونه باشه ، اما حرف شما اصلا تو این زمینه کاربرد نداره . اونجا ایران نیست که این یکی اون یکی رو نفی کنه ....
3- این هم نتیجه کارشناس کارشناس کردنه ، من تیم دارم که نشد حرف . اینجا که سوییس و اسپانیا و چک نیست که عوام تیم ورک و ورک تیم بدونن چیه ؟ ...ا.ن بهش گفت : تو باهاس کارشناس ارشد باشی و از این حرفا.
منِ ساده رو بگو حرف ِ اون ابطحی رو باور کردم گفتم امشب چه خبره ؟
مطمئنم که تاییدش میکنی. جون من ؟
فهيمه : اولا كه بله تاييد ميكنم، چرا نكنم ؟ ما قرار است اينجا حرفهاي هم را بشنويم و من حرفهاي شما را سانسور نميكنم.بعد هم اينكه از نظر من آقاي كروبي آخوند دوزاري نيست.درباره تحليلم درباره اوباما و تفاوتش با بوش هم پافشاري ميكنم.مسلم است كه ساختار كلي نظام سياسي آمريكا هم مثل هر كشور ديگري در طول زمان تغييراتي ميكند اما ويژگيهاي فردي افراد هم در سياست يا در هر امر ديگري مهم و موثر است.مشي اوباما مال خود اوست و مشي بوش هم همين طور و من تاثير فرهنگ و ديدگاههاي او را به هيچ وجه نميتوانم ناديده بگيرم.ضمن اينكه اين را هم قبول دارم كه ساختار سياسي امريكا و بخصوص مردم امريكا هم تغييراتي كرده و خب اين از روز روشنتر است چون اگر تغيير نكرده بود كه حالا اوباماي نازنين رئيس دولت نميبود.
یه دوست | June 7, 2009 02:00 AM
فهیمه جون واژه ی " آخوند دوزاری " تا حالا به گوشِت خورده ؟
بابا به خدا بیشتر از اینا روش حساب می کردم . یادمه وقتی اکبر گنجی رفته بود برلین با وجود شر و ور هایی که بر علیه مملکت گفته بود . یکی از حضار که اتفاقا خانوم هم بود پا شد گفت : این خودش از همه بیشتر مقصره این خودش توی سپاه پاسداران بوده و از این حرفها ...
راست و دروغ ماجرای زندان بنیاد شهید و حمله ی مسلحانه سپاه قدس رو اصلا کاری ندارم ولی سکوت شیخ ساده ی دوست داشتنی ما در مقابل این سوالها ، جای تامل داره. اونم در شرایطی که به سادگی در مقابل مورد شهرام جزایری با وجود توصیه ی کارشناسا لب باز کرد . فهیمه جون دوست دارم احمدی نژاد 700000 میلیارد دلار بده بولیوی یا چه میدونم هر کشور دیگه ای ، ولی تو خوابشم به شکنجه و حمله ی مسلحانه فکرنکنه . دوست دارم شیخ ما به دروغ هزار بار بگه من دور خودم هاله ی نور دیدم ولی 300 میلیون بدون سوال از یه بابایی نمی گرفت . به بچه میخوای 500 تومن بدی خرش کنی بفرستی دنبال نخودسیاه ، والله سوال میکنه این بابت چیه ؟
اون 3 تا سوالت هم جواب ساده ای داره : 1- احمدینژاد اتفاقا چون میدونست کروبی از مسائل روزنامه چیزهای زیادی رو نمیدونه قضیه ی همسرش رو مطرح کرد و قضیه ی جوابیه هم در همین راستا بود ، وقتی اصولا شیخ ما وقت نمیکنه روزنومه ی خودشو بخونه چطور باید انتظار جوابگویی داشته باشیم؟ تازه اگه شیخ جواب میداد اون قضیه ی دلفین ها رو وسط می کشید . .. آخرشم که کارشو کرد و گفت : شما که از زیردست خودت خبر نداری چطور میخوای مملکت رو اداره کنی ؟
2- فهیمه جون از تو بعیده : مگه سیاست های بوش پدر وپسر وکلینتون با همدیگه تفاوت داشت ؟ اینکه رفتار اوبا ما تغییر کرده معلول علتهای دیگه میتونه باشه ، اما حرف شما اصلا تو این زمینه کاربرد نداره . اونجا ایران نیست که این یکی اون یکی رو نفی کنه ....
3- این هم نتیجه کارشناس کارشناس کردنه ، من تیم دارم که نشد حرف . اینجا که سوییس و اسپانیا و چک نیست که عوام تیم ورک و ورک تیم بدونن چیه ؟ ...ا.ن بهش گفت : تو باهاس کارشناس ارشد باشی و از این حرفا.
منِ ساده رو بگو حرف ِ اون ابطحی رو باور کردم گفتم امشب چه خبره ؟
مطمئنم که تاییدش میکنی. جون من ؟
یه دوست | June 7, 2009 02:02 AM
وای وای وای...چه پته هم رو می ریزند رو آب...من که عشقمه این احمدی نژاده بیاد چند تا دیگه از "استوانه"ها!!!رو افشا کنه...افتادند به جون هم چه جور...ما هم می شینیم نگاه می کنیم دلمون خنک میشه:)
البته رای ما کروبی:)
راستی اینو:
زهرا رهنورد همسر مهندس ميرحسين موسوي در مصاحبه با مجله زن روز اعلام کرد: ميرحسين موسوي معتقد است تا حد امکان بايد حريم جدايي زن و مرد حفظ شود و زنان نبايد بي جهت در کوي و برزن ظاهر شوند.
به گزارش رجانیوز به نقل از مجله زن روز مورخ 7 آذر 1360، زهرا رهنورد در اين مصاحبه تأکيد میکند: موسوي به مقام زن به صورت متعصبانه و غيرتي بها ميدهد و در روابط اجتماعي زن و رفت و آمد او در محيطهاي خارج از خانه به هيچ وجه گرفتار ترقي خواهي هاي روشنفکرانه و رفتار و روابط باز و بي ضابطه نيست به ويژه در محل ها و محيطهايي که مردان هم حضور دارند.
زهرا رهنورد میافزاید: مهندس موسوي کلاً از مقام و حرمت زن به دور مي داند که زن در آن دسته از خريدهايي که با کاسب و مردان محل سروکار دارد وارد شود و از غيرت مرد مسلمان جايز نمي داند که تن بدهد به اين موضوع که زنان بي جهت در کوي و برزن ظاهر شوند و با اين و آن هم سخن شوند
فهيمه : آره اون استوانهها اين روزها خيلي خاطرخواه پيدا كرده : )
فاطمه | June 7, 2009 02:33 AM
البته من طرفدار هيچ كدوم نيستم واقعا، اسم حرفاي احمدي نژاد رو هم شجاعت و جسارت نميدونم. با تمام وجود تلاش ميكنم و اميدوارم كه راي نياورد ولي انصافا كروبي نتوانست آنطور كه بايد دفاع كند. ميتوانست از خيلي چيزها بگويد و نگفت. ضمن اينكه به خيلي از اتهامات واردِ پاسخ روشني نداد. بحث پولدار بودن نيست فهيمه خانوم اما خب دلايل قانع كننده نبود.
كروبي عصباني بود و كنترلش از دستش خارج شده بود، انصافا كروبي هم مانند رئيس جمهور فعلي در قامت اين پست نيست.
Mehdi | June 7, 2009 08:56 AM
فهیمه جان مناظره کروبی عالی نبود اما بد هم نبود.من هم انتظار بیشتری داشتم.وقتی که محمود جدول و آمار ارایه می داد حالم بد می شد.او از جدول هایی حرف می زد که همه چی را خوب نشان می داد ولی ما الان گرفتار وضعیتی هستیم که به معنای واقعی جهنم است.محمود امپراطور دروغ است.این امپراطور دروغ را باید از قدرت به پایین کشید.
مهدی کروبی به نظر من یک فرصت تاریخی برای ایران بود که داره از دست میره.زیرا به نظر میاد سرنوشت انتخابات را رفتارهای پوپولیستی و لمپنی دیگران رقم خواهد زد.
فهيمه : لقب امپراتور دروغ خيلي خوب بود : )
محمدرضا نسب عبداللهی | June 7, 2009 09:00 AM
با شما خیلی موافقم ...
آقای کروبی خیلی فرصت سوزی کردند و خیلی ناشیانه وارد مبارزه یا همان مناظره شدند ...
در مورد بحث های اقتصادی می تونستند صریح از کلمه دروغ استفاده کنند و مردم را تحت تأثیر قرار دهند ...
در مورد افزایش حقوق انتخاباتی، در مورد دادن پول به مردم به جای ایجاد اشتغال برای مردم و خیلی موارد دیگر سکوت کردند ... قضیه هاله نور را ادامه ندادند و ...
به هر حال من این مناظره را به نفع مهندس موسوی دیدم و متأسفانه عده ای قشری هم به آقای احمدی نژاد رأی خواهند داد...
عادل | June 7, 2009 09:01 AM
سلام
مصاحبه امروز سید جواد طباطبایی با اعتماد ملی بسیار خواندنی و آموزنده است پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
فهيمه : سلام و چشم.ممنون از پيشنهادتون.
مهدوي | June 7, 2009 09:22 AM
من از اول هم می خواستم به موسوی رای بدهم ولی دیشب حرص خوردم به خودم پیچیدیم که کروبی چرا یک بار حرف هایش را با یک کارشناس چک نکرده.از ته دل نمی خواستم کروبی کم بیاورد.او مثل بالای منبر حرف می زد اصلن جدل کردن سر یک موضوع بلد نبود.موضوع را عوض می کرد طوری که گویی در بحث قبل باخته. قیمت نفت را تازه اخر کار یادش امد .عصبانی شد و پرید وسط حرف احمدی
.
غزل | June 7, 2009 09:44 AM
ظاهراً این از اخلاقیات همه ی ایرانیان است که وقتی می بینند کسی ثروتمند است حتم می کنند پول و حق او را خورده که ثروتمند شده و از رسوا شدن او لذت می برند. وگرنه چرا چنین آدم دون و بی ارزشی باید به خودش اجازه دهد به جای پاسخ دادن به انتقادهای منطقی مدام ثروت و تغییر وضع مالی هر کس را که خواست زیر سوال ببرد و به این ترتیب خودش از پاسخگویی برهد.
فهيمه : اين احساس تحقير در برابر ثروت خيلي مانع پيشرفت است.در ناخودآگاه جمعي ما هست كه هر كس پول دارد پس حق ما را خورده و اين هم البته يكي از مخلوقات معنوي جمهوري اسلامي ايران است كه در جاي ديگر ميتوان دربارهاش بحث كرد.
sama | June 7, 2009 09:46 AM
درود بر شما
خطاب به همه دوستان
با تمام احترامی که به نظر شماها در مورد انتخابات دارم اما ایا قبول دارید که باید نظر اهل سیاست و کسانی که بزرگان عرصه علم سیاست هم هستند توجه کنید؟؟؟
دکتر سید جواد طباطبایی بزرگترین دانشمند علوم سیاسی ایران است به باور دوست و دشمن.
ایشان دلایل مخالفت خود با موسوی و دلایل حمایت خود از کروبی را در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد ملی بیان کرده است
ایا بهتر نیست این مصاحبه را کامل مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید؟؟؟
سایت روزنامه اعتماد ملی:
http://roozna.com
می توانید روی pdf کلید کنید و متن را بخوانید
سروش | June 7, 2009 10:41 AM
این بخش نظرات تان جالب بود:
حالم به هم ميخورد از اين همه نفرتي كه در اين كشور دارند از ثروت و داشتن پول و امكانات و رفاه ، توليد و بازتوليد ميكنند.خوب كروبي يا هر كس ديگري پولدار است، باشد.اينكه اشكال او نيست.چه كسي گفته داشتن پول و ثروت نقص و اشكال است كه حالا اين آقا هر شب به قول خودش يك افشاگري مالي ميكند و مردم هم حالش را ميبرند ؟ آيا داشتن پول الزاما به معناي فساد است؟ حلقههاي اقتصادي و لابيرنتهاي ثروت و قدرت در همه جهان وجود دارند و اصلا گروههاي لابي، از جمله مهمترين ابزارهاي سياسي هستند.
فهیمه : به به ، آقای جعفری عزیز، شما کجا ؟ اینجا کجا ؟ قربان ، شما که ما رو با حمایت از آقای احمدی نژاد کلا سورپرایز کردین : )
فرهاد جعفری | June 7, 2009 11:41 AM
من هنوز ماجرای خلیج عربی و اون استدلال احمقانه داره دیوانم می کنه
فهیمه : آقا اختیار دارین.اون استدلال رو که استادان ورقلمبیده زبان و ادبیات فارسی تایید کرده بودند.در حد دانش لغوی بنده و جنابعالی نبود.احمدی نژاد فقط می دونست ماجرا چیه و اون استادان : )
علی | June 7, 2009 01:20 PM
آقای کروبی حداقل می توانست جواب این دوتا ادعای احمدی نژاد را بدهد که
1- اگر به تعبیر شما و امام اسراییلی نجس است و اگر به بحر محیط هم بخورد نجس می شود پس ماجرای ابراز دوستی رفیق شفیق شما رحیم مشایی یا ملت اسراییل چیست؟ ممکن بود بگوید دروغ است. آن وقت کروبی می توانست صحبت های خامنه ای را رو کند که گفته بود این حرف غلط است یا به تعبیر عوام غلط کردی همچین اظهارنظری کردی.
2- به علاوه رییس سازمان میراث فرهنگی را چه به ابراز نظر درباره سیاست خارجی؟ مگر احمدی نژاد نگفت شما چکاره بودی رفته مکه شر درست کردی. کروبی می توانست بگوید آن وقت هرکسی تابع حرف امام بود. حالا شما که ادعایش را داری چرا نمی زنی توی دهن رییس سازمان میراث فرهنگی ات که اینقدر افاضه فضل ننماید. جز این است که توی رودربایستی قوم و خویشی با رحیم مشایی گیرافتاده ای؟
3- این قضیه دول خلیج عربی. آخه کروبی که دیگه یه عمر تو حوزه عربی خونده چرا بحث موصوف و صفت و مضاف و مضاف الیه در زبان عربی را نتوانست بشکافد و بگذارد احمدی نژاد دروغش را تحویل مردم بدهد. حداقل اینجا مردم حرف کروبی را که توی حوزه علمیه عربی خوانده بیشتر از احمدی نژاد قبول می کردند
آخر و عاقبت ما با این سیاست مدارهای بی سیاست به خیر شود.
لاله | June 7, 2009 06:10 PM
یکی لطفا این موضوع رو برای من روشن کنه که چی شد از دیشب تا حالا یک دفعه مردم ایران عاشق برنامه و صحبتهای کارشناسانه شدن؟ مگه همین مردم-به گمونم خودشون بودن- نمیگفتن باید به زبان عامه حرف زد و وای!واي! که فیلم مجیدی برای میرحسین چقدر خوبه چون به زبون عامه هست و اینطوری احمدینژاد شکست میخوره. حالا چی شد که صحبتهای کروبی به زبان عامه مردم که استراتژی خیلی خوبی هم بود این همه منتقد پیدا کرده ؟ مگه تا دیروز همین مردم- به والله خودشون بودن- نمیگفتن برنامههای مدون کروبی و تیمش به درد مردم ایران نمیخوره چون متوجه اینجور چیزها نمیشن و باید با همین حربه معصومیت چیز چیز گفتن جلو اومد؟ حالا چی شد همه ضدعوام شدن و کارشناس؟ شاید جمله دیشبی آقای احمدینژاد روشون تاثیر گذاشته که گفتن رئیسجمهور تو همه زمینهها باید کارشناس ارشد باشه!! این کسانی که از شیخ به برچسب عامهگرایی انتقاد میکنن لطفا نظرشون رو درباره آقای موسوی هم بگن. اینجوری لااقل متوجه میشیم که مردم ایران خدای ناکرده مستر جکیل و دکتر هاید نیستن و این مردم برنامهدوست و کارشناسپسند و خواصگرا همون مردم دیروز نیستن که واسه زمین نشستن جناب موسوی غش و ضعف میکردن و میگفتن ایران که سوئیس نیست و همینجوری باید مخ عوام رو زد.
jim | June 7, 2009 06:36 PM
آقای کروبی عالی شروع کرد متوسط ادامه داد بد تمام کرد.کروبی تو حقه ی مزورانه ی پرسش و پاسخ احمدی نژاد افتاد (مثل حاکم که می پرسد و محکوم فقط دفاع می کند و رد اتهامات)مسئله ای که آقای موسوی با تاکتیک زیرکانه جا خالی داد فهیمه جان آن جایی که جناب اول مملکت حرف زنش و توهین به آن را وسط کشید چقدر از سر درد خندم گرفت چقدر .مردی که برای قدرت از زنش و نام او استفاده می کند ،گدای ِ قدرت بیش نیست.
جقدر بد بود کروبی در جواب گفت به والله خبر ندارم.
می دانی آدم با خودش فکر می کند از روزنامه ای که در اصل شناسنامه ی عقاید و افکار تست خبر نداری؟
توقع من این نبود از شیخ.این نبود..
نسرین مدنی | June 7, 2009 07:07 PM
شاه بیت مناظره دیشب همین حرف محمود احمدی نژاد بود که گفت:آقای کروبی شما سیصد میلیون از شهرام جزایری گرفتی،اونم سیصد میلیون هشت سال قبل.....(بی آنکه خود احمدی نژاد دیشب وقتی این حرف را میزد متوجه شده باشد:این یعنی نقض حرف های قبلی خود در مورد دولتهای پیشین و اینکه مدام می گوید تورم در این دولت کاهش پیدا کرده.)
علی قائدی | June 7, 2009 07:44 PM
"مجموعه ای از کلیپهای خوش ساخت در زمینه بی کفایتی و دروغگوییهای احمدی نژاد"
در این مطلب مجموعه ای از کلیپهایی که در این چند روز و با نام 90 سیاسی در اینترنت قرار داده شده است و در زمینه 4 سال دروغگویی و بی کفایتی احمدی نژاد است را آورده ام. علاوه بر این کلیپها، فیلمهای مربوط به دروغگویی احمدی نژاد در مورد سفر خاتمی به پاریس و چگونگی استقبال شیراک و همچنین عکسهای مربوط به شعار پول نفت سر سفره مردم و ... را نیز شخصا قرار داده ام. و به مرور زمان و در صورت اضافه شدن کلیپ جدیدی این کلیپ به این پست اضافه میشود. امیدوارم دوستان در فرصت باقیمانده تا انتخابات این کلیپها را دانلود و به صورت وسیع توزیع کنند. شخصا اثر این کلیپها را بر بعضی طرفداران ساده دل و ناآگاه احمدی نژاد دیده ام. مردم عادی این مسئله را میدانند که نباید به دروغگو رای داد.
سهیل سروش نیا | June 7, 2009 07:54 PM
میخواستم از شما تشکر کنم و بگم واقعا برای کشورم متاسفم که رییس جمهوری مثل احمدی نژاد داره
Anonymous | June 7, 2009 07:59 PM
حالا مثلا مردم ایران خودشون خیلی صاف و ساده و راستگو هستند که انتظار دارند رییس جمهورشون راستگو باشه. خب مردمی که مثل نقل و نبات دروغ میگن و سر هم رو کلاه می گذارند و به هم اعتماد ندارند ، فکر نمی کنید که خب بالاخره از نظر آماری هم که شده یکی مثل خودشان رییسشون خواهد شد؟
من نمی فهمم این آقای موسوی وقتی خودش دست زنشو (ناموسشو) میگره میاره وسط مبارزه سیاسی اونوقت این چه انتظار بی جایی هست که مردم دارند که میگن ا. ن . نباید از زن موسوی حرف میزد؟ به قول معروف هرکی خربزه میخوره باید پای لرزشم بشینه.
بعد موضوع عقده ای بودن نیست. بالاخره باید معلوم بشه آقای کروبی از کجا این پولها رو آورده به عنوان یک مسوول ج.ا.
خلاصه همه کاندیداها یه جورایی می لنگند و انتخاب بین بد و بدتر هست. من طرفدار کارهایی هستم که کروبی می خواد در صورت رییس شدن بکنه.
Mehrnaz | June 7, 2009 10:12 PM
ممنونم که نظرمو تایید کردی فهیمه جون
یه دوست | June 7, 2009 10:29 PM
این دوست عزیزی که نوشتن فهیمه جون...
و می گن دوست دارن احمدی نژاد پول بده به فلان کشور ولی زندان و شکنجه نباشه بدونن
احمدی نژاد مسئول شلیک تیر خلاص بعد از اعدام های اول انقلاب بود
گشت ارشاد و شکنجه جسمی و روهی و روانی رو برای مردم آورد
مبالغ هنگفتی از بستن قرار داد های نفتی در پشت درهای بسته وزارت کشور به جیب زد که در خرج های فراوان انتخاباتیش مشخصه
اعتبار مدارک تحصیلی ما رو در حد کاغذ پاره پایین آورد
اعتبار پاسپرت ما رو در حد دفترچه تمیزی که غیر از مهر ترکیه و امارات ویزای دیگری نمی گیرد پایین آورد
نرخ تورم از نرخ گرانی مشخص است
با نمودار دروغین اجناس ارزان نمی شود
نرخ مسکن در 4 سال گذشته مشخص است
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
بیاییم عوام نباشیم
بیاییم چشمهایمان را باز کنیم
فهيمه : اميدوارم توضيحات شما رو بخونن و تاثير بگيرند.
Farid | June 8, 2009 11:12 AM
سلام از اینکه آقای احمدی نژآد دروغ می گوید هیچ جای شبه ای نیست ولی من از آن ناراحتم که چرا مردم دروغ را باور می کنند و زحمت تحقیق را به خود نمی دهند مهرداد از قم
مهرداد | June 8, 2009 01:37 PM
motasefam barayeh shoma ha keh dozdi ashekaro mobinid o nafie nemikonid
javad | June 9, 2009 02:13 PM
پایان لیگ برتر انتخابات...(به روزم)
پیرمرد دیریا | June 10, 2009 02:44 PM
مصاحبه ات را با اقای بجنوردی خواندم . بسیار عالی بود ولی شاید مصاحبه با متعصبین هم بد نباشد. مثل امام جمعه مشهد. !
Anonymous | June 10, 2009 08:28 PM
خدا آخر و عاقبت همه مارا با خیر کن ...این جمله ای بود که هر وقت فضولی می کردیم بابام اه میکشید و میگفت .امروز همه دوستان و ............این جمله را تکرار می کردند ...باین اوضاع .....خدا آخر و عاقبت همه مارا با خیر کن
فرشته | June 11, 2009 12:56 AM
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
zarkar | June 29, 2009 10:22 PM
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
zarkar | June 29, 2009 10:22 PM