« كاش هميشه انتخابات رياستجمهوري بود
صفحه اصلی
قصاص براي قضاتي كه با وجود «شبهه» حكم سنگسار ميدهند »
ميرحسين، پيروز متين اين مناظره بينظير
لحظه برگزيده من در مناظره خيلي خوب ميرحسين موسوي با احمدينژاد لحظهاي بود كه ميرحسين، متين و قاطع و دوستداشتني انگشت اشارهاش را به سوي احمدينژاد و جوسازيها و مظلومنماييها و دروغگوييهايش گرفت و خطاب به دوربين - مردم - گفت : « من براي تغيير همين فضاست كه آمدهام.من ميخواهم همين چيزهايي را كه داريد ميبينيد عوض كنم.»
مناظره كاملا در اختيار ميرحسين بود، او فقط نقد ميكرد و جواب خالهزنكبازيهاي احمدينژاد را هم نميداد و احمدينژاد هم فقط مجبور بود دفاع كند.اين شايد بيسابقهترين مناظره زنده علني در تاريخچه جمهوري اسلامي ايران بود كه خيلي خوب وجوه برجسته هر دو طرف را به نمايش گذاشت.بيطاقتي ، فرافكني، عوامفريبي و بيتجربگي احمدينژاد در برابر متانت غيرقابل انكار، تسلط بر بحث، نگاه از بالا و صداقت و تجربه ميرحسين موسوي.شاهكار ماجرا هم كه دفاع جانانه ميرحسين بود از خانم رهنورد در برابر لوسبازي سبك احمدينژاد كه آدم را متاسف ميكرد.
حاصل مناظره جلب توجه بيشتر بود به تشخص كممانند ميرحسين موسوي و البته جلب توجه بيشتر به «دز» خلقيات خالهزنكي آقاي احمدينژاد كه به جاي پاسخگويي به انتقادهاي خيلي جدي و مهم ميرحسين اين در و آن در ميزد و پرونده جور ميكرد و به اين و آن ميپريد و پاي هاشمي و ناطق نوري و پسرها و دخترها و خلاصه همه كسشان را كشيد وسط ماجرا و آخرش هم نتوانست يك كلمه حرف حسابي بزند و خب وقتي آدم نتواند حرف درست و حسابي بزند دروغ ميبافد به هم درباره آزادي مطبوعات و مدرك تحصيلي اين و آن و آمار تورم و موقعيت ايران در جهان و... خوشحالم كه احمدينژاد در اين مناظره خيلي خوب نشان داد كه استعدادش براي نوشتن سرمقالههاي « كيهان » بيشتر است تا رياستجمهوري.خوشحالم كه ميرحسين در اين مناظره بيسابقه پيروز شد و به حق هم پيروز شد و نمونه كامل متانتي بود كه ما چهار سال است در اين كشور كم داريم.
پينوشت : سايت كلمه با ثمره هاشمي گفتوگو كرده و آقايان انگار بدجوري توي هچلي كه آقاي رئيسجمهور درست كرده، ماندهاند.تا حدي كه رييس ستاد انتخابات ايشان مجبور شده بگويد : « احمدي نژاد براي افشاگري تحت فشار بود.»

Comments
لذت بردم از صبوري موسوي. دقيقا نقش معلمي رو داشت در مقابل شاگردي بيادب و پررو. احمدي نژاد كه فقط لبخندهاي احمقانه تحويل ميداد! اعتماد به نفس كاذب. حركتش در مورد مدرك زهرا رهنورد به شدت بچهگانه بود. فكر ميكنم كسي نمونده باشه كه اين آدم اسمش رو نياورده باشه وسط.
ادعا ميكنه همه خودي هستند بعد اينهمه اسم مياره وسط و شورع ميكنه به حكم دادن. جوابهاي ميرحسين در مقابل اين اتهامها زيبا بود
فقط اميدوارم همهچيز به خوبي پيش بره و البته نگرانم كه نكنه باز مردم مثل 4 سال قبل اين مظلوم نمايي رو باور كنن
بايد اعتراف كنم كه توقع چنين منظرهاي رو در صدا و سيما نداشتم حقيقتا تاريخي بود
فهيمه : بله من هم فكر نميكردم و انتظارش رو نداشتم كه در تلويزيون جمهوري اسلامي چنين فضايي توليد بشه.به هر حال ميرحسين خيلي سنجيده بود و واقعا تحسينبرانگيز.
سفید | June 4, 2009 12:51 AM
سلام یکی از خصیصه های دوست داشتنی گروهی از افراد در میان جماعت ژورنالیست سیاسی و اجتماعی حساس بودن شاخکهای حسی ایشان است که آنها را از سایرین و سیاهی لشکرها که در پوزیسیون روزنامه نگار قرار دارند متمایز میکند . اما دوست من شما باید توجه داشته باشید که این مصاحبه در میان اقشار اجتماعی متفاوت بازخورد متفاوتی را در بر دارد .آن بخش از توده های میلیونی که از سطح سواد کمتری برخوردارند و معمولا محرومیت بیشتری هم کشیده اند . با این شعارهایی که امشب از رئیس جمهور محترم شنیدندو فحشهایی هم که به آقایان هاشمی و خاتمی و ناطق نوری و فرزندانشان داد و به اصطلاح با توجه به افشاگریهایی که کرد بیشتر به او متمایل می شوند . همان روشی که در دور دوم انتخابات 4 سال پیش باعث شد که بسیاری از روستائیان و محرومین جامعه شهری به ا و رای بدهند.زمانی پوپولیست های حرفه ای باعث پیروزی نازیها و جلب حمایت وسیع توده های محروم در آلمان نازی شدند . نباید به پدیده پوپولیسم به عنوان پدیده ای ساده نگریست
فهيمه : كاملا با شما موافقم و اتفاقا اگر تنها يك چيز اين وسط نگراني توليد كند آن هم فريب پوپوليسم است كه احمدينژاد و هواخواهانش خيلي خوب بلداند از آن بهره ببرند و اينجاست كه من عوض شدن ملت را مقدم بر عوض شدن دولت ميدانم.چون ملتي كه شعور سياسياش رشد نكرده باشد همچنان در بند اين خاله زنك بازيهاي سياسي است و از جاري شدن اينها بر زبان رئيس دولت خود لذت ميبرد و بله، راي هم ممكن است به اين رفتارها بدهد.
شهروز اقبال زاده | June 4, 2009 12:55 AM
...
صداقت را دیدی خانم حیدری؟ صداقت یک مرد را؟ وااای مدتها بود که یک چنین صداقت و متانتی ندیده بودم. شک ندارم موسوی عزیز پر از ضعف و اشتباه خواهد بود اما آنقدر بزرگ و مرد است که برایشان عذرخواهی می کند.
من شیفته همین صداقت م . در بابر دروغ گویی این ... من امشب یک آدم معمولی دیدم که فهمیده معمولی بودن است که انسان را انسان می کند نه تراشیدن اسطوره کثافت و لجن از خود.
من دست هر صادق و جسوری را می فشارم من برای آن زن و مردی که برای یقین هایش هزینه صداقت می پردازد تعظیم می کنم . من برای اعتراف آدم ها به معمولی بودنشان هورا می کشم و می .. شم به هر اسطوره و اسطوره سازی . من برای موسوی مسلمان کلاه از سر بر می دارم من بی دین و لامذهب برای یقین و اعتقاد صادقانه این مرد تعظیم می کنم .
می دانی خانم حیدری ! تنها چیزی که برایم مهم است صداقت و جسارت انسان است که او دارد باید جرات کنیم و خودمان را به صلابه بکشیم و جسارت عذرخواهی داشته باشیم..
همین.
فهيمه : بله. يكي از نكات خوبي كه ايشان اشاره ميكرد و بر آن هم تاكيد داشت، پرهيز از اسطورهسازي و قهرمانپروري بود كه خيلي هم بجا بود به نظرم.
هیرگاموس | June 4, 2009 01:04 AM
پيروزي ميرحسين مبارك
فهيمه : در مناظره كه ايشان پيروز ميدان بود.تا ببينيم آخر پاييز چه ميشود.
حامد | June 4, 2009 01:21 AM
لیگ برتر انتخابات(به روزم)
پیرمرد دیریا | June 4, 2009 01:44 AM
سلام
مطلبتان را لینک کردم
فهيمه : لطف كرديد قربان.
صادق صادقی | June 4, 2009 01:49 AM
خیلی خوب نوشته ای خانم حیدری.امیدوارم مردم عادی هم همین نظر را داشته باشند.خوندن این نوشته ها در این لحظه ها برای من باعث قوت قلب است.ممنونم
فهيمه : قابلي نداشت.ضمنا من هم به خدا از مردم غيرعادي نيستم : ) فكر كنم عادي باشم : )
صادق | June 4, 2009 01:49 AM
خیلی قشنگ گفتید. ممنون.
فهيمه : خواهش ميشود.
Farhad Farhang Far | June 4, 2009 02:32 AM
آخرش میر حسین یا کروبی؟
فهيمه : عرض شود كه ترانهسرا فرموده : « كيو انتخاب كنم ؟ كدومو جواب كنم ؟ » و پيرو اين ترانه پاسخ پرسش شما را دادن خيلي سخت است.ضمن اينكه هنوز تصميم به راي دادن نگرفتهام.
محمد جواد شکری | June 4, 2009 03:00 AM
درود!
خانم خضرحيدري، دقيقن متانت و تدبير موسوي بوده كه خاتمي او را حمايت ميكند. اينكه صبوري بايد كرد و مثل بچهها در برابر هجمههاي الكي و خالهزنك بازيها مثل نفر مقابل نشد. درود بر موسوي
محمود | June 4, 2009 03:36 AM
khoshhalam in monazere bargozar shod ta man age shak dashtam k be ahmadiinejad raay bedam ya na alan ba sedaye boland be ahmadii nejad raay midam va khoshhalam az inke reisjomhooram DOZD niss.
maafiiyaye ghodrat va servaat bemiiriid va dar asabaniaat khod dafn shaviid..
فهيمه : عزيزم كاش فريب اين عوامفريبيها را نميخورديد به اين راحتي اما به هر حال انتخاب با شماست.فقط يك سوال از شما دارم. تا به حال با خودتان فكر كردهايد چرا آقاي احمدينژاد از 4 سال پيش كه همين خزئبلات را درباره مفاسد اقتصادي ميگفت تا حالا كه دوباره نوبت انتخابات رسيده هيچ اقدامي براي جلوگيري از اين فساد نكرده و چرا هر وقت كه لازم است با فريب و خدعه راي مردم را بگيرد و احساسات ضدسرمايهداري در جامعه ما را تحريك كند يادش ميافتد كه از مفاسد اقتصادي حرف بزند ؟
marzieh shojaee | June 4, 2009 03:45 AM
سلام خانم حیدری
با کمال احترام- آقای موسوی بسیاری از سوالات را بی جواب گذاشتند. من در حمایتم از ایشان مردد شدم.احمدی نژاد هوشمندانه عمل کرد در عین پاسخ به موسوی حمله نیز کرد. من به مناظرههای بعدی موسوی هنوز امیدوارم
فهيمه : اتفاقا من از اينكه سوالهاي بي ربط را ايشان بي پاسخ گذاشت و در دام جوابگويي به احمدينژاد نيفتاد بلكه حرف خودش را زد و او را مجبور به جواب دادن كردن خيلي خيلي خوشم آمد.
mehran | June 4, 2009 09:52 AM
درود بر میرحسین
سپیده | June 4, 2009 10:49 AM
خیلی هم خوش بین نباشید.سیاست عرصه متین بودن و وقار نیست.اگر قرار بود که آدم متین و باوقار و سر به زیر رئیس جمهور بشه هیچ کسی در این مورد بهتر از خاتمی نیست.سیاست کسی رو میخواد که بتونه با این فضا مبارزه کنه.خسته نشه و حریف رو از میدون به در کنه.اگه میرحسین بخواد توی دوران ریاست جمهوری هم همین جوری متانت داشته باشه وضع میشه مثل دروان دوم ریاست جمهوری خاتمی که موجی از ناامیدی جامعه رو فرا گرفت.میرحسین با روحیه ای که من ازش دیدم اهل مبارزه و مقاومت نیست
فهيمه : حتما متانت به تنهايي براي رياست جمهوري و كار سياسي كافي نيست اما ميرحسين هم فقط متانت خالي نداشت.هم قاطع بود و هم جدي و هم محكم و با متانت و خونسردي حرف خودش را به بهترين شكل ممكن زد.
محمدرضا نسب عبداللهی | June 4, 2009 11:03 AM
...
خانم حیدری کامنت اول مرا چرا منتشر کردید؟من که گفتم منتشرش نکنید. ببنید چه مشکلی برایم درست کردید خانم . مجبورم پسوردم را عوض کنم. ای باب
فهيمه : اي بابا.ببخشيد.من اشتباه كردم دوباره و كامنت شما منتشر شده.معذرت ميخوام.پاكش كردم.
هیرگاموس | June 4, 2009 11:56 AM
«میر حسین، نمونه کامل متانتی بود که ما چهار سال است در این کشور کم دارم.»
همین است!
فهيمه : بله.همين طور است.
مریم م | June 4, 2009 11:57 AM
چگونه مي شود به اين سيد كه مي رود اين سان صبور، سنگين، سرفراز، فرمان ايست داد؟
فهيمه : ديگه از شاملو مايه نگذاريد حالا شما هم قربان :)
آفتابپرست | June 4, 2009 12:17 PM
احمدينژاد خواسته يا ناخواسته در همان ده دقيقهي اول مناظره وجهه حقيقياش را با موضعي كه گرفت نشان داد. به نظر، ميرحسين براي كوبيدن احمدينژاد در اين مناظره شركت نكرد. چرا كه اگر اين قصد را داشت به مانند احمدينژاد صدها پرونده را زير بغل ميگرفت و به استوديو ميآمد. آنچه هم كه به ميان آمد به گفته خودش از سر مجبوري بود. اما بيشتر مقايسه كنيد نحوهي برخورد و ادبيات مناظرهي طرفين را. احمدينژاد حرف زد، حرف زد و حرف زد، عصباني شد و تهمت زد. در حالي كه ميرحسين با صبوري به رييسجمهور نگاه ميكرد. اما برعكس، درهنگام صحبتهاي موسوي كه صرفا انتقاد بود( نه تهمت و افترا)، احمدينژاد با آن خندههاي تلخ (كه بيشتر شبيه پوزخند بود و تمسخر) به موسوي مينگريست و هرازگاهي هم اين اجازه را به خود ميداد كه ميان صحبتهاي طرف مناظرهاش وارد شود. به نظر بيقانوني چيست؟! كسي كه نميتواند اين قانون سادهي مناظره را پيش روي اينهمه بينندهي سيما بپذيرد، چه انتظاري از او ميرود؟
فهيمه : بله.به نكته خوبي اشاره كرديد.رفتار و چهره هر دو طرف موقع حرف زدن ديگري خيلي گويا و جالب بود به نظرم.
وحيد | June 4, 2009 12:26 PM
من ماندم شما با این هوش سرشارت چطور روزنامه نگار شدی! این بنده خدا حرف عادی را هم بلد نبود بزند. صدایش می لرزید. یک کلمه در میان از لغت "چیز" استفاده می کرد. دستپاچگی و بی نظمی از تک تک جملاتش می بارید. اونوقت شما می گویی میرحسین برنده شد؟! ای کاش موسوی اصلا در این مناظره شرکت نمی کرد تا بقول حجاریان شش تایی نشود!
فهيمه : نوع ادبيات شما در بيان نظرتان كافي است كه حمايت تان از احمدينژاد دليل موجهي داشته باشد.در و تخته با هم جوراند اغلب.
رضا. روزگار | June 4, 2009 12:35 PM
خوشحالم که خیلی از ماها می فهمند که چطور باید مناظره کرد. متاسفانه آقای احمدی نژاد که نماینده مثلاً ملت است نتوانست بفهمد و وقتی ما می فهمیم و او نمی فهمد چطور می شود بهش اعتماد کرد. من هم یادداشتی نوشته ام با همین مضمون. البته نه در دفاع از موسوی یا احمدی نژاد. فقط چیزی را که دیدم نوشتم. و کاش که همه آنهایی که طرفدار احمدی نژاد هستند به جای فرافکنی به نقد صحیح رفتارش می پرداختند.
فهيمه : خب معمولا نقد صريح و صحيح كار سخت تري است نسبت به فرافكني.
لاله | June 4, 2009 01:04 PM
چرامیرحسین جواب سوال های احمدی رانمیداد.همش طفره میرفت
فهيمه : به نظر من او طفره نميرفت.او حرف خودش را ميزد و نقد خودش را ميكرد و از موضعي رفتار ميكرد كه احمدينژاد را وادار به پاسخگويي كرده بود.
بی طرف | June 4, 2009 01:43 PM
باید منتظر بمانیم و ببینیم شیخ با محمود چه می کنه.فکر کنم مناظره شیخ جذاب تر از کار در بیاید
فهيمه : حتما من هم موافقم. در برابر شيخ آقاي احمدينژاد بهتره با دست و پاي جمعتر مناظره كنه.
محمدرضا نسب عبداللهی | June 4, 2009 03:28 PM
متانت خوبه ولی شاید لازم بود بعضی جاها جواب بی ادبی های اون مردک داده بشه
ضمنا به شما هم برادرانه توصیه می کنم رای بده:)
فهيمه : هر كس حربه خودش رو داره قربان.درباره راي دادن هم همچنان دارم فكر ميكنم برادر : )
علی | June 4, 2009 04:32 PM
سلام
پیشنهاد می کنم شما همون دنبال کشف جذابیت های سکسی حجاب بری. نقد مناظرات انتخاباتی پیشکش.
یا علی
فهيمه : حرف تازهاي نداريد شما ؟ اين را كه قبلا در وبلاگتون و مثلا براي تخريب آقاي كروبي و حمايت از آقاي شريعتمداري فرموده بوديد .
مهدی خانعلی زاده | June 4, 2009 04:45 PM
abroy maraft salam chiz chiz chiz chiz chiz
admae | June 4, 2009 06:30 PM
وقتي جامعه ي ما روزنامه نگاري مثل تو داره نبايد هم از مردم عادي توقع چنداني داشت . متاسفم اونقدر بصيرت نداشتيد كه ببنيد چطور جناب مهندس موسوي شما كم آورد و فقط بلد بود مثل شما از "چيز "صحبت كنه . اين يعني متانت ؟!!!همون بهتر كه پارچه هاي سبز رو به دستتون ببنديد كه هر چه زودتر شفا تون رو بگيريد .خوش باشيد با جناب مهندس موسوي و همسر بي بخارش كه حتي نتونست سمت رياست دانشگاهي رو حفظ كنه . احتمالا همسرش هم همينطور مي خواد كشور رو اداره كنه نه ؟!!
فهيمه : اولا من هيچ چيز سبزي به خودم نبستهام.دوم اينكه سمت ، حفظ كردني نيست.خانم رهنورد يكي از برجستهترين مديران زن اين كشور است و سوابقش هم به اندازه كافي روشن.داشتن تكيه كلام هم از نظر من هيچ ايرادي كه ندارد هيچ تازه بانمك هم هست،حتي اگر آن تكيه كلام «چيز» باشد.كسي كه ميخواهد رئيس جمهور بشود هم مثل همه ماها اشكالاتي دارد و حتما موسوي يا كروبي يا هر كانديداي ديگر هم از اين قاعده مستثني نيستند.اما معيار براي كار اساسا چيزهاي ديگري است.
خودم | June 4, 2009 07:56 PM
سلام
احمدي نژاد با بي اخلاقي و وقاحت از خانم رهنورد كا همسر مير حسين هستند براي اهداف پليد خود استفاده كرد .
احمدي نژاد ثابت كرد براي رسيدن به قدرت حتي از ناموس طرف مقابل هم هزينه ميكند ، كاري كه حتي يزيد هم نكرد .
فهيمه : كار آقاي احمدينژاد كه بياندازه مضحك و غيراخلاقي بود اما شما هم يادتان نرود كه زن ، ناموس نيست، انسان است.
Anonymous | June 4, 2009 08:46 PM
سلام خانم حیدری.با احترام می خوام بگم به جواب شما به یکی از کامنت ها نقد دارم.خب ایشون درست می گن که سید از لفظ چیز استفاده می کرد.همه دیدیم.به قول دوستی سید سخنور نیست.کاملن درسته.ده دقیقه ی آخر فوق العاده بود.پیروزی سید به خاطر صداقت و درستی شخصیتش بود.نه فن بیان.کلی یاد خاتمی کردیم دیشب ولی سید اشک منو در آورد با این که من تحریمی بودم.
فهيمه : خب بله من هم مثل شما شنيدم كه ايشان از واژه «چيز» زياد استفاده كرد. اما خب كه چي ؟ اين تكيه كلام ايشان است و از نظر من نقطه ضعف به حساب نميآيد.واقعا نظرم اين است.ضمن اينكه من هم آقاي موسوي را به هيچ وجه سخنور و مسلط به فن بيان نميدانم.
ماهور | June 4, 2009 10:36 PM
بالاخره اقای موسوی هر جی نباشه میتونه به اصطلاح کرامت انسانی را چیز کنه
پانته ا | June 5, 2009 02:06 AM
فهیمه جان به تضاد حرف های احمدی نژاد توجه کردی آنجایی که گفت خاتمی لیسانس فلسفه است نه دکتر ؟در جای دیگر به دفاع از کُردان گفت به آقایان گفتم عملکرد کردان مهم است نه تحصیلات.
رذالت و دروغ گویی از خنده های تصنعی و اعتماد به نفس کاذبش می بارید.در این سی ساله از هیچ برنامه ای به این اندازه خوشم نیامده بود .
دوستان تکه کلام را رها کنید .حرف بر سر دیدگاه های مهم است نه این تکه کلام های پیش پا افتاده.
فهيمه : با تو موافقم نسرين جان.ما متاسفانه هميشه دنبال حاشيهايم.ملت همه دنبال چيزاند :) اين همه حرف ديگر زده شده ولي آنها فقط چيزي را شنيدهاند كه دوست داشتهاند.
نسرین مدنی | June 5, 2009 11:43 AM
شما را به خدا از تعصبات کور کورانه اتان دست بر داشته وحقایق را باچشم بصیرت ببینید
فهيمه : چشم : )
Anonymous | June 5, 2009 12:51 PM
دررررررود بر احمدی نزاد دزدگیر 88
به امید جواب همه شما هارو 22 خرداد میدیم منتظر ماباشید مثل چهار سال پیش که حالتون گرفتیم
فهيمه : ا ؟ آقاي احمدينژاد دزدگيره ؟ من تا حالا فكر ميكردم رئيسجمهوره :)
عجل معلق | June 5, 2009 01:48 PM
سلام دوستان عزیز.من عضو تازه وارد دهکده جهانی هستم و خیلی دوست دارم که هرچه زودتر دایره دوستی هامو در دنیای مجازی گسترش بدم.اولین پست بلاگ رو اختصاص دادم به مهم ترین بحث این روزها که گرم کننده هر محفلی است.با من همراه باشید.
Anonymous | June 5, 2009 02:39 PM
از اين كه گفتي هيچ چيز سبزي به خودت نبستي معلومه كه طرفدار كي هستي ؟!!! اگه تكيه كلام داشتن بد نيست چرا دييشب اين مهندس شما از رو برگه همه ي حرفاش رو مي خوند تا اون كلمه ي "چيز " رو به زبون نياره . آخي !!!طفلي !!!انقده دلم به حالش سوخت !!! اما آخرش هم نتونست دووم بياره و گفت اون "چيز " رو كه نبايد مي گفت !!!ببين چقدر برنامه هاش نامعلومه كه نمي تونست جواب رضايي رو بده و قانعش كنه . موندم چه طور شما از برنامه هاش سر در آورديد ؟!!!وقتي هنوز خودش نمي دونه كه برنامش چيه !!! به هر حال شاد باشيد
خودم | June 5, 2009 04:04 PM
با شما موافقم فهيمه خانم . گير كار آنجاست كه همواره هوچي گري و شارلاتان بازي و لجن مال كردن را بيشتر خوش مي داريم متاسفانه. كافي است سري بزنيم به كوچه و بازار تا حساب كار دستمان بيايد .
كاوه | June 5, 2009 07:06 PM
دوست عزیز من دانشجوی دکترای مکانیکم و برای قبول شدن در دانشگاه کلی عذاب کشیدم و از سختی های ادامه تحصیل که بگذریم به نظر من آقای موسوی اول از همه به یک کلاس سخنوری بروند تا بتوانند جواب سئوالات طرف مقابل را به درستی بدهند و هر چه در کاغذی که برایش از قبل نوشته اند را نخوانند اونم به اون صورت تمسخر آمیز
و دوم در صحبت های خود دم از حقوق شهروندی نزنند چون کسی که همسرش با زیر پا گذاشتن حقوق دیگران به جایی میرسه اونم در حیطه ای که کسانی مثل من فعالند چگونه می خواد حقوق شهروندی رو تبدیل به ارزش کند.
در مورد لفظ چیز هم بگم این تکه کلام نیست و ایشون در سخنرانی کم آورده بود و هر چه زودتر می خواست سخنرانی رو ترک کند و زمان زیاد آورده بود چرا در صحبت های قبلی که بر ضد دولت سخنرانی میکرد اینقدر چیز چیز نمی کرد ایشون اسم فلسطین رو فراموش کرده بود و بعد از گفتن دوبار چیز به جای فلسطین اسرائیل رو نام برد معلوم بود خودش رو باخته و داره به خودش میلرزه و چیزی برای دفاع و گفتن نداره و اگه جواب های دکتر درست نبود چرا مدرک نخواست و یا مقاومت نکرد واز همه مهمتر از خودش دفاع نکرد و فقط یک مشت اراجیف رو بهم سوار میکرد.
دکتر در این نبرد پیروز نبود بلکه ملت ایران پیروز شد من خودم از جمله کسانی بودم که رای نمی دادم ولی با حضور احمدی نژاد و دیدن قاطعیت و صداقت و درستکاری و همچنین قدرت بیان حقایق در دور دوم بهش رای دادم تا حلقه ی مافیاییه دوره ای قبل شکسته بشه دورهایی که ما رو به منجلاب فساد مالی و اجتماعی کشاند ما زمانی آزادیم که بتونیم بر علیه مفسدان اقتصادی و اجتماعی مانند رفسنجانی و... بایستیم نه اینکه با دوست غیر هم جنسمان آزاد باشیم که هر کاری که غیر هنجار و غیر ارزش هست رو انجام بدهیم.
من کارهای مثبت این دولت رو به خاطر شایعاتی که از طرف حامیان ثروت نا مشروع بود ندیدم و از اینکه دکتر من و امثالهم رو بیدار کرد خوشحالم و با قاطعیت بهش رای میدم.
دوست عزیزی که گفتی طرفدارن احمدی نژاد یک عده بیسوادند این رو بدون که اغلب اساتید دانشگاه با احمدی نژاد موافقند و این حرف شما یک توهین بزرگ به ملت عزیز ایران هست که چون سواد ندارند احمقند و گول می خورند و کورند و مفسدین رو نمی شناسند و این رو بدون فهم بعضی از این بی سوادان از خیلی از تحصیلمداران بشتر هست که کمتر نیست پس به ملت بزرگ ایران توهین نکن .
ATR | June 6, 2009 04:58 AM
سلام خانم خضر حیدری ....
می دانید که همیشه نوشته هایتان را می خوانم و با نظری آمدنم را اعلام می کنم ... اما این نوشته تان چیز دیگری بود ... خیلی از این جملات دلم می خواست ؛ خیلی دلم می خواست بخوانم که کسان دیگری هستند که غیر از من از سکون و آرامش و وقار به عنوان عامل پیروزی یاد می کنند و آن را نماد پیروزی می دانند .... هیجان زده ایم و منتظر؛ خیلی اشتیاق و البته نگرانی در وجودم موج میزند و البته حرص می خورم از مردمی که نام حماقت را افشاگری می گذارند ...
فهيمه : ممنون از لطف شما.پيدا كردن همفكر اصولا خوب است اما اگر همه هم مثل هم فكر كنند دنيا خسته كننده خواهد شد به نظرم : )
عادل | June 6, 2009 07:54 AM
سلام
به مطلبت لینک دادم.
ببینیم امروز شیخ شما در مناظره چه میکنه !
به امید پیروزی
فهيمه : شيخ كارش درسته : ) اگر يك نفر بتونه جواب احمدينژاد رو بده اونم خود شيخه هاجر جان : )
هاجر | June 6, 2009 09:56 AM
بله خوب ادمی که جوابی برای گفتن نداره مجبوره ابن قدر با متانت بشینه
خدا رو شکر میکنم که زبونش نگرفت چون استرس تو وجودش پیدا بود
فهيمه : معيارهاتون براي طرفداري از كانديداها منو كشته واقعا :)
حمید | June 6, 2009 11:55 AM
1>3
احمدی نژاد>موسوی،رفسنجانی،خاتمی
من | June 6, 2009 02:37 PM
bayadam ba in harfa khodetuno takhlie konid hameye ma shahede chiz chiz goftane musavi budim nemidunam in kojash piruzie
mona | June 6, 2009 03:03 PM
اخه آقای موسوی چیزش چیز است اینقدربرای این چیز ها به هم چیز نگوید یعنی تبریک نگوید ما یک رییس جمهور سالم جون دار و شجاع بهتر است
چیز | June 6, 2009 03:41 PM
این آقای احمدی نژاد روز جمعه تا ده شب اصفهان بوده ده نیم توی شبکه برای مصاحبه آمده بود
منکه به هیچ کدام ارادتی ندارم ولی از کار او در شگفتم که چگونه خسته نمی شود ابن هم یک حرفی یه! که کمتر به آن فکر کرده ایم
من ئر شگفتم
جون دار | June 6, 2009 03:49 PM
ما رییس جمهور زبان باز نمی خواهیم
ما مرد عمل میخواهیم
موسوی مرد روزهای سخت است
این را در گذشته به خوبی ثابت کرده است
حالا دو تا "چیز" و "به اصطلاح" هم بگوید، آیا واقعا این تکیه کلامها خیلی مهم است؟
رضا صارمی | June 6, 2009 05:13 PM
[گل]
زنده باد ایرانی آزاد ..آباد ...
زنده باد دولت امید...
زنده باد صدای تازه ... حرفهای سبز...
زنده باد میرحسین موسوی [گل]
تولدی دیگر | June 6, 2009 06:37 PM
[گل]
سلام دوستان
خبرهای سبز انتخاباتی امسال را در "تولدی دیگر" جستجو کنید... تازه ترین خبرهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کوتاه خبرهای تولدی دیگر...
www.tavalodino.blogfa.com
با سپاس
[گل]
تولدی دیگر | June 6, 2009 06:42 PM
سلام بر میرحسین پیروزی سقراط گونه موسوی برسفسطه گران زمانه که کاری جز لجاجت وهوچی گری وعوامفریبی نتوانستند انجام دهند نوید پیروزی 22خرداد را برای موسوی میدهد
قاسم کرمی | June 6, 2009 07:19 PM
کثافت های کور و کر .
گه تو روح مدیران سایت
ننگ بر شما | June 6, 2009 09:47 PM
زنده باد صداقت
زنده باد شفافيت
زنده باد عدالت
زنده باد متانت
زنده باد شجاعت
زنده باد رشادت
زنده باد طراوت
زنده باد....
.
.
.
زنده باد ميرحسين موسوي
Anonymous | June 7, 2009 12:44 AM
زنده باد صداقت
زنده باد شفافيت
زنده باد عدالت
زنده باد متانت
زنده باد شجاعت
زنده باد رشادت
زنده باد طراوت
زنده باد....
.
.
.
زنده باد ميرحسين موسوي
Anonymous | June 7, 2009 12:53 AM
كسي كه نتواند جواب رقيبش را بدهد چگونه جواب امريكا را خواهد داد ؟ حرف زدن هم بلد نبود چه رسد به مملكت داري
ليلا | June 7, 2009 07:25 AM
Dear Mr.Mousavi, Thanks for giving the message of millions to the (beloved!!)President. It was a pleasure to see him face someone who wouldn't sheepishly agree with all he said. And it was so pleasing that for the first time he couldn't evade a question by throwing a question in return. And it was fun to see the man bite his lip on more than one occasion when the hard truth was delivered to him with millions of spectators enjoying the show. Hats off to you Sir. We will vote for you
One of your fans
Mirza | June 7, 2009 08:45 AM
Dear Mr.Mousavi, Thanks for giving the message of millions to the (beloved!!)President. It was a pleasure to see him face someone who wouldn't sheepishly agree with all he said. And it was so pleasing that for the first time he couldn't evade a question by throwing a question in return. And it was fun to see the man bite his lip on more than one occasion when the hard truth was delivered to him with millions of spectators enjoying the show. Hats off to you Sir. We will vote for you
One of your fans
Mirza | June 7, 2009 08:46 AM
تو رو به خدا یه ذره فکر کنید
موسوی به کدام سوال احمدی نژاد
تونست جواب بده
خیلی با انصاف هستید
ahmad | June 7, 2009 11:38 AM
سلام به ملت ايران . بله همين متانت امثال اقاي موسوي است كه ملت شريف ايران چنين گرفتار انگل هاي بزرگتر از اژدها شده و با سختي روزگار ميگذراند اميد است پيامبر اكرم ص روز قيامت اين شال سبز را بدور حلقوم اين فرد كثيف و خونسرد در مقابل حيف و ميل بيت المال بپيچد و بدست ابوالفضل العباس ع به قعر درك بيندازد
Anonymous | June 7, 2009 11:57 AM
سلام به ملت شریف ایران امیدوارم این پرچم سبز نوید بخش آزادی و راهایی از دست دشمنان خون خوار این سرزمین باشد.
mohammad | June 7, 2009 02:42 PM
واقعا براتون متاسفم.چون اون چیزی که واضحه اینه که یه عده آدم دزد و فاسد می خوان روکار بیان تا بیش از پیش سرمایه ی این ملت رو چپاول کنند.متاسفم براتون چون به چیز های پوشالی خودتون روفروختید.واقعا برام جالبه چون چیزهایی دیدم که نشون از تهی بودن شماها داره.چطور زمانی که اسم خدا و پیغمبر به میون میاد همه چیز دروغ و بی خود میشه اما وقتی بهتون میگن آزادی از خود بیخود میشین و رنگ ائمه رو علم می کنید؟!آزادی به چه قیمتی؟به قیمت بدبخت شدنمون!به قیمت پر شدن کیسه ی یه عده آدم راند خوار؟واقعا دلم براتون می سوزه.ایران به داشتن چنین فرزندانی هرگز نخواهد بالید.لیاقتتون همون دولت چیزه که چیز می کنه اما چه چیزی رو می خواد چیز کنه خدا میدونه
حامی | June 7, 2009 06:03 PM
واقعا براتون متاسفم.چون اون چیزی که واضحه اینه که یه عده آدم دزد و فاسد می خوان روکار بیان تا بیش از پیش سرمایه ی این ملت رو چپاول کنند.متاسفم براتون چون به چیز های پوشالی خودتون روفروختید.واقعا برام جالبه چون چیزهایی دیدم که نشون از تهی بودن شماها داره.چطور زمانی که اسم خدا و پیغمبر به میون میاد همه چیز دروغ و بی خود میشه اما وقتی بهتون میگن آزادی از خود بیخود میشین و رنگ ائمه رو علم می کنید؟!آزادی به چه قیمتی؟به قیمت بدبخت شدنمون!به قیمت پر شدن کیسه ی یه عده آدم راند خوار؟واقعا دلم براتون می سوزه.ایران به داشتن چنین فرزندانی هرگز نخواهد بالید.لیاقتتون همون دولت چیزه که چیز می کنه اما چه چیزی رو می خواد چیز کنه خدا میدونه
حامی | June 7, 2009 06:03 PM
واقعا براتون متاسفم.چون اون چیزی که واضحه اینه که یه عده آدم دزد و فاسد می خوان روکار بیان تا بیش از پیش سرمایه ی این ملت رو چپاول کنند.متاسفم براتون چون به چیز های پوشالی خودتون روفروختید.واقعا برام جالبه چون چیزهایی دیدم که نشون از تهی بودن شماها داره.چطور زمانی که اسم خدا و پیغمبر به میون میاد همه چیز دروغ و بی خود میشه اما وقتی بهتون میگن آزادی از خود بیخود میشین و رنگ ائمه رو علم می کنید؟!آزادی به چه قیمتی؟به قیمت بدبخت شدنمون!به قیمت پر شدن کیسه ی یه عده آدم راند خوار؟واقعا دلم براتون می سوزه.ایران به داشتن چنین فرزندانی هرگز نخواهد بالید.لیاقتتون همون دولت چیزه که چیز می کنه اما چه چیزی رو می خواد چیز کنه خدا میدونه
حامی | June 7, 2009 06:06 PM
دست پينوكيو رو شد درود بر شجاعت و صلابت موسوي
مجتبي | June 8, 2009 12:18 AM
جامعه گوسفندی لایق حکومت گرگان است... برتراند راسل
فکر کنید . نذارید دکترتون احمق فرضتون کنه.
فهيمه : آقاي احمدي نژاد البته دكتر ما نيستند : ) اما فرمايش آقاي راسل را بنده قبول دارم و روحشان شاد.
ایرانی | June 8, 2009 10:17 AM
میرحسین وعده های دروغین نمی دهد و با توکل به خدا ویاری مردم این کشور را آباد خواهد کرد
فهيمه : البته به گمانم يك نفر براي آباد كردن يك كشور كافي نباشد و اگر هم بنا بر آباد كردن است و هنوز اميدي به آبادگري هست اين همه ملت هستند كه بايد كمر همت ببندند.
رضا | June 8, 2009 11:14 AM
به نظرم ميرحسين برنده مناظره نبود. احمدي نژاد هم نبود. هر كدام، كمپ خودشان را تقويت كردند.
معماريان | June 8, 2009 02:15 PM
واقعا بعضب نظرات رو که می خونم دچار شگفتی می شوم.
یکی گفته بود اون بالا که میرحسین از بحث فرار می کرد..!
واقعا متاسفم
عوام فریبی تا این حد و ملت عوام تا اینقدر ؟
آنچه مسلم است این بود که کار احمدی نژاد در آن شب به شدت زیر سوال است! نه به خاطر آوردن نام هاشمی.
انی کاظمی | June 8, 2009 02:21 PM
چون "خر"هایی شده ایم که سال ها به حال خود رها هستیم و ما را موقع نیاز از مقام "خر" به "اسب" ارتقا شخصیت می دهند و دوباره پس از رفتن به مکان هایی مشخص شده! به حال خود رها می شویم. و باز منتظر سخنی تازه، برای فریبی تازه تر هستیم.
نه تنها ما را به بردگی کشانده اند بلکه به بهره کشی گرفته اند
کردستان را بنگرید !
60 هزار نفر برادر بسیجی برده اند
مقبره خیمنی را بنگرید صدها هزار برادر و خواهدر بسیجی با صد ها مژده و پول و شعار رانی و کولوچه برده اند
مردم چرا می روند ؟ به خاطر امام خمینی؟ البته که نه ! البته نه
یک فتوا داده اند! که در آن هر کس در این مراسم ها شرکت کند، هم در زندگی رستگار است و هم در آخرت
همه می بینیم در این مراسم های 22های بهمن چه کسانی به بیرون می روند! دانش آموزان با تهدید! برادر های بسیجی ها از روی وظیفه دینی و شرعی برای ساختن کاخ هایی از طلا در بهشت
و امروز
در این مناظره ها و گفتار هر چهار نفر می بینیم دوباره مردم را با چه سیاستی به میدان آورده اند
انی کاظمی | June 9, 2009 12:55 PM
خیلی چرت بافتی
Anonymous | June 9, 2009 10:53 PM
آزادي انديشه
با چيزوچيز نمي شه
سولماز | June 16, 2009 01:03 AM
مير حسين در مناظره با احمدي نژاد در پي دروغهاي بيشرمانه ي او بيان کرد که اينکه ايشان اين قدر براحتي و با اطمينان دروغ مي گويد بسيار عجيب است و احمدي نژاد از اين نظر يک پديده است. به منظور اينکه اين بي شرمي احمدي نژاد براي هميشه در ذهنها بماند، پيشنهاد مي کنم از اين به بعد به جاي آقاي احمدي نژاد از وي به عنوان آقاي پديده نام برده شود.
mehdi | June 24, 2009 10:52 AM